• ۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • ضرورت تغییر در نحوه قیمت گذاری خدمات آرایشگاه های زنانه

    ضرورت تغییر در نحوه قیمت گذاری خدمات آرایشگاه های زنانه

    در سال های اخیر با افزایش تمایل برای استفاده از خدمات آرایشگران، بر تعداد فعالان این صنف نیز افزوده شده است.
    این مطلب را رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت گفت.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین نظارت بر آرایشگرها مناسب است، گفت: مشکل این جاست که بایدها و نبایدهای این صنف مشخص نبوده و چارچوب‌های روشنی ندارد. به نحوی‌که بسته به شرایط، مجموعه‌ای از قوانین پررنگ‌تر و تعدادی دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند.
    کامیاب با تاکید بر این که اکثریت فعالان این صنف تمایلی به خطا و تخلف ندارند، افزود: اما متاسفانه هیچ گاه فرصتی برای آموزش و توجیه آرایشگران در خصوص قوانین و ضوابط ایجاد نشده است.
    وی افزود: با اداره اماکن و حوزه قضایی و اتاق اصناف جلسات خوبی برگزار شد تا ضمن برگزاری همایشی با تشریح چارچوب‌ها و ضوابط، بتوان فعالان این صنف را آگاه کرد.
    میخک کامیاب با اشاره به بحث‌ قاچاق کالاهای بهداشتی و اینکه در سال‌های اخیر برخی از لوازم آرایشی پر مصرف توسط برندهای ایرانی تولید گردید، گفت: متاسفانه این تعداد اندک است و بسیاری از کالاهای موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شوند که باعث برخورد با آرایشگاه‌ها می‌شود، در حالی که واحد صنفی آرایشگاه زنانه واحد توزیعی نیست تا به برگ سبز تاجر دسترسی داشته باشد.
    وی تاکید کرد: این نگرش ها نسبت به واحدهای خدماتی باید تغییر کند.
    رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت در خصوص نحوه قیمت گذاری دستمزد آرایشگران زنانه نیز گفت: نرخ گذاری باید از سیستم دستوری خارج و بر اساس کیفیت کار، مواد مورد استفاده و سطح خدماتی که مشتری می‌ طلبد، محاسبه شود.
    کامیاب ادامه داد: کار آرایشگران زنانه مانند کار یک پزشک است، چون با پوست و موی مردم ارتباط دارد و کوچکترین بی دقتی خسارت زیادی به بار خواهد آورد.
    وی تاکید کرد: در نرخ گذاری باید مدت زمانی هم که صرف کار برای هر مشتری می شود،‌محاسبه گردد.
    وی در خصوص مداخلات پزشکی بعضی از آرایشگاه‌های زنانه گفت: ما اصلاً وارد کار در لایه‌های زیرین پوست نمی‌شویم بلکه کار تنها روی پوست در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود.
    کامیاب در همین رابطه نسبت به دخالت پزشکان در کارهای زیبایی روی‌پوستی یا آموزش یک سری از خانم‌ها انتقاد کرد و خواستار تعیین حد و مرزها شد.
    وی همچنین در خصوص تبلیغات آرایشگرها در فضای مجازی گفت: آرایشگر هم نیازمند تبلیغات است و چون  یک چارت خوب به آنها معرفی نشده، بناچار سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
    وی افزود: طبق تعامل با سیستم انتظامی، قضایی و صنفی و ارائه چارچوب‌های مدون می‌توان جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت.
    کامیاب یکی از بزرگترین معضلات اتحادیه را فعالیت واحدهای غیر رسمی عنوان کرد و گفت: خیلی از واحدهای صنفی در منازل خود به فعالیت مشغولند و ما هیچ گونه کنترلی بر آنها نداریم .
    وی در ادامه به عدم برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای سطح علمی آرایشگران اشاره کرد و گفت: تلاش شد تا یکسری دوره‌ های آموزشی با رعایت شئونات و حضور نمایندگان مراجع ذی‌صلاح برگزار کنیم و اساتیدی را نیز از خارج از استان دعوت کردیم اما چون باید روی مدل زنده آموزش‌ها انجام شود، مجوزهای لازم صادر نشد.
    وی گفت: بسیاری از همکاران برای گذراندن این دوره‌ها به خارج از استان رفته و این باعث آسیب به اقتصاد استان و خروج سرمایه از گیلان می‌شود.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی