• ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • گوشت قرمز به کالای لوکس تبدیل شده است/ کسب و کار قصابی ها خوب نیست

    گوشت قرمز به کالای لوکس تبدیل شده است/ کسب و کار قصابی ها خوب نیست

    قیمت گوشت قرمز هرساله روندی صعودی داشته و به همین دلیل سال به سال گزارش ها و آمارهایی درباره کاهش میزان مصرف گوشت قرمز ازسوی سازمان های آماری منتشر می شود.
    محمدهادی همتی رئیس اتحادیه قصابان شهرستان رشت نیز معتقد است که به علت گرانی و افزایش تورم و عدم ثبات قیمت ها، سرانه مصرف گوشت در استان گیلان بسیار کاهش یافته است.
    وی با بیان اینکه در گیلان به دلیل تنوع غذایی، تقاضای گوشت نسبت به سایر استان ها پایین تر بوده و به همین نسبت نیز قیمت گوشت ارزان تر است، تصریح کرد : امروز گوشت یک کالای لوکس محسوب می شود .
    همتی ادامه داد :گیلان در تولید مرغ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور محسوب می شود اما در حالی که تا دهه 70 ما صادرکننده گوشت قرمز بودیم، امروز بیش از 70 درصد از گوشت مصرفی گیلان از استان های غربی کشور وارد استان می شود.
    رئیس اتحادیه قصابان شهرستان رشت، واردات دام زنده را یکی از راهکارهای خروج از بحران گوشت عنوان و از واردات گوشت یخزده انتقاد کرد و گفت : واردات گوشت یخ زده موجب نابودی دامداران و بیکاری هزاران شاغل در کشتارگاه ها خواهد شد.
    همتی با اشاره به فعالیت کشتارگاه صنعتی شهر رشت تصریح کرد: ماهیانه پنج هزار رأس گاو و حدود ده هزاررأس گوسفند در رشت کشتار می شود.
    وی در خاتمه از فعالیت 430 واحد صنفی قصابی در شهرستان رشت خبر داد و گفت : وضعیت بازار گوشت، مساعد نیست و کسب و کار با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش استقبال مردم خوب نیست.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی