• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • برگزاری نشست هم اندیشی اتاق اصناف و جهاد کشاورزی گیلان

    برگزاری نشست هم اندیشی اتاق اصناف و جهاد کشاورزی گیلان

    برگزاری نشست هم اندیشی اتاق اصناف و جهاد کشاورزی گیلان

    در راستای واگذاری بازرسی محصولات کشاورزی و مواد غذایی به وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز جلسه هم اندیشی مدیران اتاق اصناف مرکز گیلان و جهاد کشاورزی استان در محل اتاق اصناف به ریاست جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان و با حضور مسعود الماسی مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیرکل غله ، مدیر تعاون روستایی استان، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام، مدیر توسعه بازرگانی، معاون توسعه مدیریت منابع، مدیر بازرسی جهاد کشاورزی گیلان و روسای اتحادیه های صنفی مواد پروتئینی، قصابان، میوه و تره بار، برنج و خواربار برگزار شد.

    جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به مدیران جهاد کشاورزی استان و با اشاره به بحث واگذاری بازرسی محصولات کشاورزی به این وزارتخانه گفت : بازرسی اتاق اصناف درخصوص کالاهای مواد غذایی و کشاورزی از این تاریخ براساس قانون به جای هماهنگی با وزارت صمت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی به فعالیت خواهد پرداخت.

    وی با اشاره به اینکه در ایران برای هر 18 نفر یک بنگاه اقتصادی وجود دارد و با تأکید بر این نکته که بازار زمانی ملتهب می شود که کالا وجود نداشته باشد ، تصریح کرد : اگر بازار طبیعی باشد ، با توجه به تعدد واحدهای صنفی گرانفروشی صورت نمی گیرد.

    شکریه ادامه داد : امروز اتاق اصناف در کنار خود و در جهت رفع مشکلات بازار علاوه بر وزارت صمت از کمک های جهاد کشاورزی نیز بهره‌مند خواهد شد .

    وی همچنین با اشاره به مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت : جناب الماسی، ظرفیت ها ، فراز و فرودها و نقاط ضعف و قدرت بازار را به خوبی می شناسد و این به ما برای همکاری گسترده تر کمک می کند.

    در ادامه جلسه مسعود الماسی مدیرکل جهاد کشاورزی استان گیلان نیز گفت : امروز فرصتی ایجاد شد که جهاد کشاورزی در کنار سایر نهادهای ذیربط وظیفه کنترل بازار مواد غذایی را به عهده بگیرد ، هرچنداین کار با وظیفه ذاتی جهاد – که یک تولید کننده است- سازگاری ندارد اما حضور در کنار جناب شکریه یک دلگرمی برای ما ایجاد کرده  که این دو نهاد در کنار هم و با تعامل با یکدیگر خواهند توانست منافع مردم را بیش از پیش محقق سازند.

    وی تأکید کرد : عرضه و تقاضا مهمترین رکن بازار هستند و ورود بی مورد به بازار نه تنها فایده ای نخواهد داشت بلکه موجب التهاب آن نیز خواهد شد.

    الماسی با بیان اینکه گیلان با یک درصد خاک کشور ۳ درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند ، اظهار داشت : با همه توانمندی های استان در تولید محصولات کشاورزی، ما نباید به صورت جزیره ای عمل کنیم و می بایست هدفمان تآمین منافع مردم کشور باشد.

    در ادامه این جلسه سایر حاضران نیز در خصوص حوزه های ماموریتی خود مطالبی را بیان کردند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی