• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: نیاز البسه کشور در سال ۵۰۰ هزار تُن است که ۳۸۵ هزار تُن آن در داخل تولید میشود

    نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: نیاز البسه کشور در سال ۵۰۰ هزار تُن است که ۳۸۵ هزار تُن آن در داخل تولید میشود

    به گزارش “گسترش تولید و تجارت” جلال الدین محمد شکریه با بیان ارزش تولید پوشاک در کشور و جایگاه آن در اقتصاد و اشتغالزایی گفت: نیاز البسه کشور در سال ۵۰۰ هزار تُن است که ۳۸۵ هزار تُن آن در داخل تولید می‌شود.

     

    نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران افزود: از مجموع توان تولیدی البسه در داخل کشور؛ ۹۵ درصد توسط واحدهای صنفی و پنج درصد توسط بخش صنعت تولید می شود.

     

    وی با اشاره به صادرات ۱۸ هزار تُنی البسه و نقش آن در ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار در کشور، تصریح کرد: واردات رسمی البسه کشور، ۹ میلیون دلار است.

     

    وی در انتقاد از سیاست دوگانه در حمایت از تولیدکنندگان پوشاک گفت: امروزه به واحدهای تولیدی البسه جدیدالتاسیس تسهیلات تامین اجتماعی ارائه نمی‌شود و این تبعیض بین واحدهای تولیدی قدیمی و جدید قابل قبول نیست.

    رئیس اتاق اصناف گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت همگرایی بین تمام دستگاه‌های اجرایی در موضوع حجاب، گفت: مهم ترین نقشه راه، استفاده از قانون مد و لباس است و اگر کارگروه‌های این قانون به صورت همگرایی در سطح کشور منعقد شود منجر به نتیجه می‌شود.

    وی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی برگرفته از خواسته‌هایی است که در سند مشترک تبیین می‌شود، بیان کرد: هر کسی متناسب با جغرافیای منطقه خود سیاست گذاری می‌کند لذا باید یک خروجی واحد داشته باشیم تا سیاست‌ها موثر واقع شود.

    وی با اشاره به اینکه پوشاک تنها یک پوشش نیست بلکه نشانگر فضیلت اجتماعی و فرهنگی جامعه است، اضافه کرد: یکی از ارکان مهم تهاجم فرهنگی، نوع پوشش در جامعه است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی