• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • بیکاری صدها کارگر ماهر در تزئینات ساختمانی

    بیکاری صدها کارگر ماهر در تزئینات ساختمانی

    تعداد زیادی کارگر و نصاب روزمزد در صنف تزئینات ساختمانی در ایام کرونا بیکار شدند و بسته های حمایتی دولت هیچ دردی از این افراد درمان نمی کند.

     

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، اسماعیل صابرمعاش رئیس اتحادیه فرش ماشینی ، موکت و تزئینات ساختمانی شهرستان رشت ضمن بیان مطلب فوق افزود : کارگران شاغل در این رسته شغلی و نصابان چون درآمدشان از مشتری است وقتی این صنف تعطیل شود هیچ درآمد دیگری ندارند و این یعنی بیکاری صدها نفر افراد باتجربه و آموزش دیده و ماهر که چرخ زندگی آنها در این روزها نمی‌چرخد.

    وی با ابراز امیدواری از ریشه کنی ویروس کرونا گفت : درصورت بازگشت وضعیت قرمز امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود رسته شغلی تزئینات ساختمانی حداقل بصورت شیفتی به فعالیت خود ادامه دهد چرا که باید فکری به حال حفاظت از اموال مردم در خانه هایشان و اجتناب از ضررهای هنگفت آنها انجام داد.

    صابرمعاش به مسأله مالیات واحدهای صنفی تزئینات ساختمانی اشاره کرد و گفت : در سال 98 یک ماه کرونا (در اسفند که اوج فعالیت این صنف بود ) موجب تعطیلی واحدهای صنفی شد اما در سال 99 در طول سال درگیر این بیماری بوده و چند ماه تعطیلی و یا کسادی بازار را شاهد بودیم . این مسأله دیگر توانی برای پرداخت مالیات برای واحدهای صنفی باقی نگذاشته است.

    رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت و تزئینات ساختمانی شهرستان رشت به افزایش 3 برابری قیمت محصولات این واحد صنفی از ابتدای سال 99 اشاره و تصریح کرد : با ثبات قیمت دلار در هفته های اخیر ، قیمت کالاهای تزئیناتی نیز به یک ثبات نسبی رسیده اند.

    وی 99 درصد کالاهای این واحدصنفی را وارداتی دانست و گفت : کاهش قیمت ارز می تواند در کاهش قیمت ها تأثیر مستقیم داشته باشد.

    صابرمعاش در پاسخ به این سوال که چرا تولید ایرانی فقط یک درصد محصولات موجود بازار است ، گفت : حجم زیاد واردات کالا از چین و عدم ایجاد مانع برای این مقدار از واردات عاملی است که توان رقابت سرمایه گذار داخلی را از بین برده است .

    وی تأکید کرد : در داخل توان رقابت از نظر کیفیت وجود دارد اما از نظر حجم و تنوع رقابت با محصولات وارداتی امکانپذیر نیست.

     

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی