• ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • حمایت از تولیدکننده باید در اولویت باشد

    حمایت از تولیدکننده باید در اولویت باشد

    دولت باید شعار حمایت از تولید را از قوه به فعل تبدیل نماید.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، مهدی زارع رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تریکو و کشباف شهرستان رشت ضمن بیان مطلب فوق افزود : با آغاز تحریم ها و شروع کرونا اوضاع از آنچه که بود بدتر شد .زارع معتقد است که مشکلات تولید از دهه 70 آغاز شده و با واردات کالاهای چینی، پاکستانی، ترک و تایوانی به حجم این مشکلات افزوده شد.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تریکو و کشباف شهرستان رشت در ادامه افزود : امروز علاوه بر دستگاه های دوخت و دوز، مواد اولیه ایرانی نیز نداریم و همه چیز وارداتی است.

    وی ادامه می دهد : دارایی ، تأمین اجتماعی و اداره کار هر کدام قوانین و مقرراتی دارند که اگر دولت نخواهد یا نتواند نسبت به تغییر آنها به سمت منافع تولیدکنندگان قدمی بردارد وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

    زارع ادامه داد : 200 واحد صنفی تولیدکننده تریکو و کشباف در شهرستان رشت فعالیت دارند که 90 درصد آنها در محلات هستند، سرمایه اولیه مناسب ندارند و با توجه به حجم گرانبها و کمبود نقدینگی به ناچار تعطیل می‌شوند.

    وی در خاتمه گفت : علاوه بر همه این مشکلات، تغییر ذائقه مردم نیز به مشکلات افزوده است . تا زمانیکه فرهنگ مصرف مردم ، کالای خارجی را می پسندد، تولید داخلی نمی تواند نجات پیدا کند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی