• ۱۴۰۳-۰۲-۰۷
  • ذخیره اقلام اساسی و نهاده‌های دامی در انبارها/ مردم بیشتر از نیازشان روغن خرید نکنند

    ذخیره اقلام اساسی و نهاده‌های دامی در انبارها/ مردم بیشتر از نیازشان روغن خرید نکنند

    ✅نائب رئیس اتاق اصناف ایران:ذخیره اقلام اساسی و نهاده‌های دامی در انبارها/ مردم بیشتر از نیازشان روغن خرید نکنند
    ?شکریه از ذخیره و دپوی به اندازه کافی انواع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در انبارها خبر داد و گفت: خرید بیش از حد نیاز اقلام اساسی سبد خانوار به ویژه روغن تنها ثبات بازار را به خطر می‌اندازد بنابراین مردم باید از این امر اجتناب کنند.
    ? «جلال‌الدین محمد شکریه» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان ، ضمن تاکید بر واریز به موقع بودجه واحدهای بازرسی و نظارت از طرف دولت و تزریق آن به اتاق‌های اصناف سراسر کشور اظهار داشت: اجرای هر قانون و طرحی مانند طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها یقینا در کوتاه مدت و یا میان مدت یکسری مشکلاتی را خواهد داشت اما باید توجه داشته باشیم که این مشکلات لاینحل نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به حل و فصل آن اقدام نمود.
    ?نائب رئیس اتاق اصناف کشور با تقدیر و تشکر از استاندار گیلان عنوان کرد: اخیرا استاندار در اتاق اصناف مرکز استان گیلان حضور پیدا کرده و دعوتی هم از ما در سالن اجتماعات استانداری با حضور فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی به عمل آوردند و در ادامه جلسه‌ای در باب حذف ارز ترجیحی برگزار شد.
    ?شکریه با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی فعلا شامل چند قلم کالاست تصریح کرد: در همینجا لازم می‌دانم اعلام کنم نان سنتی به هیچ وجه در چرخه قرار ندارد و قیمتش افزایش پیدا نمی‌کند و هیچ کالایی هم قرار نیست گران شود از طرفی یقینا سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت، بسیج اصناف و اتاق اصناف بحث تشدید نظارت و بازرسی‌‌ها را از چهار محور در دستور کار قرار دارند.
    ?وی ادامه داد: تا زمانی که کالابرگ‌های الکترونیکی صادر شود، دولت تصمیم دارد یارانه‌ها را به حساب خانوارها و دهک‌های خاص واریز کند و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی بحث تغییر قیمت روغن و مرغ و تخم مرغ و پرداخت یارانه‌ها به این بخش‌ها را خواهیم داشت.
    ?رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان با بیان اینکه واحدهای صنفی با توجه به قیمتی که خرید می‌کنند همان درصد سود قانونی یا همان قیمت‌های جدید را اعمال می‌کنند یادآور شد: باید توجه داشت که برخی از واحدهای صنفی امکان دارد جهت انجام این مهم با چالش مالی برای سرمایه اولیه مواجه شوند که البته این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
    ?نائب رئیس اتاق اصناف کشور تصریح کرد: در نظر داریم برنامه‌ها به گونه‌ای پیش برود که پس از انجام بررسی‌های لازم و از طریق استانداری گیلان برای برخی از واحدهای صنفی که مشکل دارند بتوانیم تقاضای تسهیلات و وام را مطرح نماییم زیرا فعلا بحث وام در بخش اصناف مطرح نیست و اصل تسهیلات بانکی که در چند روزه اخیر صحبتش شده قرار است به واحدهای تولیدی شامل دامداری‌ها، مرغداری‌ها و یا کارخانجات روغن تعلق گیرد.
    ?شکریه با تاکید بر اینکه دولت یک نوع جراحی اقتصادی را در دستور کار خود قرارداده است یادآور شد: این امر نیازمند این است که تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی کمک کنند تا عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها اتفاق بیفتد از طرفی دولت هم به جد به دنبال این امر بود و یارانه‌های معیشتی را به حساب خانوارها واریز کرده است.
    ?وی یادآور شد: خوشبختانه در استان گیلان کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج اصناف با یکدیگر اتحاد و انسجام بسیار خوبی جهت تحقق و اجرای امور دارند و برای عملیاتی ساختن هر طرحی نظیر طرح مردمی سازی پرداخت یارانه‌ها قبل از اجرا، اندیشه و برنامه‌ریزی انجام خواهند داد تا به موجب آن دغدغه‌ای هم برای مردم ایجاد نشود.
    ?نائب رئیس اتاق اصناف کشور با تاکید بر اینکه در استان گیلان کالا به ویژه اقلام اساسی به وفور وجود دارد و تامین شده است اظهار داشت: در حال حاضر نهاده‌های دامی نیز به اندازه کافی در انبارها دپو شده و در رابطه با دانه‌های روغنی هم بخشی مربوط به گمرکات بوده و کارخانجات هم به جد مشغول تولید آن هستند.
    ?شکریه با بیان اینکه خرید بیش از حد نیاز کالاهایی مانند روغن ثبات بازار را به خطر می‌اندازد تصریح کرد: سه کارخانه روغن‌کشی در استان گیلان با تمام ظرفیت خود و به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت است و هیچ مشکلی در حوزه تامین روغن وجود ندارد اما در همینجا باید از مردم تقاضا کنم که به اندازه مصرف خود خرید کرده و از خرید بیش از اندازه این کالا خودداری کنند.
    ?وی با بیان اینکه اگر خرید مردم به اندازه باشد هیچ وقت کمبودی در عرضه کالاهایی مانند روغن اتفاق نمی‌افتد خاطرنشان کرد: دانه‌های روغنی به اندازه مکفی موجود است و تولید هم حتی بیشتر از نیاز و ظرفیت استان گیلان انجام می‌گیرد بنابراین اگر مردم همراهی لازم را داشته باشند شاهد برگشت ثبات به بازار کالاهایی نظیر روغن خواهیم بود.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی