• ۱۴۰۳-۰۲-۰۵
  • رییس اتاق اصناف مرکز استان گیلان: چرا چرخ اصناف گیلان می‌لنگد؟

    رییس اتاق اصناف مرکز استان گیلان: چرا چرخ اصناف گیلان می‌لنگد؟

     

    رییس اتاق اصناف مرکز استان گیلان: چرا چرخ اصناف گیلان می‌لنگد؟

     

    رییس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: تعداد واحدهای صنفی با جمعیت موجود هم خوانی ندارد و این امر موجب شده چرخ اصناف به جای چرخیدن می‌لنگد.

     

    جلال الدین محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای حل مشکلات اصناف از طریق مختلف پیگیر هستیم تا مشکلات را رفع کنیم، اظهار کرد: از گذشته تا به امروز مسائل دسته بندی شده است و طبق اولویت بندی ها سازمان صمت گیلان نیز به طور کامل در جریان امور مشکلات اصناف قرار دارد.

     

    وی با بیان اینکه مشکلات اصناف را نمی توان فقط در بستر سفر هیات دولت قرار داد بلکه در طول دوران کار مطرح می شوند، ادامه داد: مشکلات اصناف استانی نیست و سرمنشا ملی دارد. از هر فرصتی برای حل مشکلات بهره می گیریم.

     

    کاهش قدرت خرید مردم از مشکلات اصناف

     

    شکریه کاهش قدرت خرید مردم را یکی از دلایل بوجود آورنده اصناف دانست است و افزود: این مشکل را همواره در مکاتبات مطرح کنیم زیرا با این وضعیت قدرت خرید همین که بتوانیم واحدهای صنفی موجود را سرپا نگه داریم هنر کردیم.

     

    رییس اتاق اصناف مرکز گیلان تصریح کرد: اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند برخی از واحدهای صنفی مجبور خواهند شد که کارگران خود را اخراج کنند زیرا قادر به پرداخت حقوق آنها نخواهند بود.

     

    ناهم خوانی تعداد واحدهای صنفی با جمعیت استان

     

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با مدارک دانشگاهی بالا به دلیل کمبود شغل به سمت ورود به اصناف روی می آورند اضافه کرد: چرخ اصناف به جای چرخیدن می لنگد زیرا در حال حاضر تعداد جمعیت با تعداد واحدهای صنفی هم خوانی ندارد و بسیار بیشتر از جمعیت موجود، واحد صنفی باز شده است.

     

    شکریه خاطرنشان کرد: وقتی تعداد واحدهای صنفی زیاد باشد هزینه با درآمد هم خوانی نخواهد داشت و دیده

     

    می شود برای جلوگیری از ضرر واحد دست به تخلفاتی نظیر گرانفروشی می زنند.

     

    وی گفت: از آنجایی که اصناف برای ایجاد شغل هزینه ای به دولت تحمیل نمی کنند، انتظار می رود در شرایط کنونی تدابیر لازم نظیر تسهیلات کم بهره و… برای صاحبان واحد های صنفی اختصاص یابد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی