• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • نشست هم اندیشی صنف طلا و جواهر در اتاق اصناف

    نشست هم اندیشی صنف طلا و جواهر در اتاق اصناف

    باتوجه به اهمیت بازار طلا، ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران بها و گوهر سنگ توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به تصویب رسید و براساس آن هرگونه خرید و فروش ، حمل و نگهداری طلا می بایست در سامانه جامع تجارت ثبت شود. اما در پی ایجاد ابهاماتی برای واحدهای صنفی طلا از عملکرد سامانه مذکور مقرر گردید که ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا 3 ماه به تعویق بیفتد.

    به همین مناسبت اعضاء هیأت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان رشت صبح امروز در جلسه ای با علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان درخصوص طرح اجرای سامانه جامع تجارت گفتگو و ابهامات و اشکالات این سامانه را برشمردند.

    محمدعلی مرزبان مقدم رئیس اتحادیه مذکور در این دیدار گفت: کالای صنف طلا جزء کالاهای سرمایه ای است و اعضاء این صنف نسبت به امنیت این سامانه تردید دارند.

    وی همچنین نسبت به انتخاب استان گیلان به عنوان استان پایلوت در اجرای این طرح انتقاد کرد و با اشاره به تجربه بد اجرای قانون نادرست ارزش افزوده و آسیب های آن به صنف و صنعت طلا و جواهر، خواستار آموزش جامع صنفی و ایجاد بسترهای لازم و بیشتر برای اجرای این قانون شد.

    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز با بیان اهمیت جایگاه صنف طلا و جواهر در اقتصاد کشور و خدمات این قشر نسبت به پیگیری مشکلات این صنف تأکید کرد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی