• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • شکریه: گرانی، دستوری و با مکانیزم جریمه کنترل نمی شود

    شکریه: گرانی،  دستوری و با مکانیزم جریمه کنترل نمی شود

    گرانی ، پدیده ای پولی و اقتصادی و مشتقی از عواملی است که در یک کشور رخ می دهد و نمی توان آن را دستوری و با مکانیزم تعطیلی و جریمه کنترل کرد .

    جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در همایش پلیس، امنیت، اصناف که صبح امروز در سالن شهدای ناجا برگزار شد، امنیت اقتصادی را از مولفه های مهم توسعه یک کشور قلمداد کرد و درخصوص عوامل مهم برهم زننده امنیت اقتصادی گفت : عدم تخصیص بهینه منابع، عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی، افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه های تولید، افزایش تأثیرگذاری نرخ خدمات دولت و به روز نشدن بسیاری از قوانین را می توان از عوامل اصلی برهم زننده امنیت اقتصادی دانست .

    وی همچنین درخصوص عوامل مهم ثبات اقتصادی گفت : ثبات پول ملی، کنترل نرخ ارز، افزایش بهره وری، حضور مدیران توانمند اقتصادی، نظارت عالیه دولت بر اقتصاد ، افزایش تولید ناخالص داخلی و افزایش تولید ناخالص ملی از عوامل مهم تثبیت امنیت اقتصادی است .

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان به خسارات وارد شده به اصناف کشور در 18 ماه اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت : تنها در اسفند 98 بیش از 61 هزار میلیارد تومان تراکنش مالی اصناف کاهش داشته است .

    وی افزود : اصناف، نجیبانه روی پای خود ماند و در قبال آسیب های فراوانی که بر اثر کرونا به آنان وارد شد ، تسهیلاتی خاصی دریافت نکرد و اگر سخنی نیز داشت از طریق نهادهای مدنی حرفش را زد.

    سرهنگ صداقت رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت 150 هزار واحد صنفی در استان گیلان گفت : طی شش ماه اخیر 61 هزار بازدید از سطح صنوف مختلف انجام شده که منجر به پلمپ 3 هزار واحد صنفی گردیده است .

    وی افزود : در جریان کرونا همکاری اصناف با پلیس بسیار گسترده بوده است .

    سردار ملکی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به صبوری اصناف در شرایط کرونایی کشور در 18 ماه اخیر گفت : بازاریان و اصناف در این مدت مشکلات فراوانی را تحمل کردند اما تعامل و همراهی و همکاری آنها با پلیس قابل تحسین بود.

    وی به 170 شهید پلیس در جریان کرونا اشاره کرد و گفت : زحمات نیروی انتظامی در جریان کرونا مغفول ماند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی