• ۱۴۰۳-۰۲-۰۴
  • واحدهای صنفی از افزایش بی رویه قیمت ها آسیب می بینند

    واحدهای صنفی از افزایش بی رویه قیمت ها آسیب می بینند

    شریف رضائی ، رئیس اتحادیه صنف الکتریک شهرستان رشت معتقد است نوسانات قیمت و عدم ثبات اقتصادی عامل اصلی افزایش قیمت کالاها است که واحدهای صنفی همانند خریداران از ان آسیب می بینند.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، شریف رضائی افزود : مردم با گرانی ها در واحدهای صنفی مواجه شده و متصدیان این واحدها را عامل گرانی می دانند اما بازار هیچ نقشی در این گرانی ها نداشته و جای دیگری باید به دنبال عاملان آن رفت .

    وی ادامه داد : وقتی درآمد مردم افزایش نداشته اما کالاها و خدمات گرانتر می شوند ، فروشنده و خریدار هر دو از این وضعیت آسیب می بینند اما خریدار از واحدصنفی شاکی شده و به اتحادیه و سایر مراجع ذیصلاح شکایت می کند و این چرخه به بازار ، بیش از پیش آسیب می زند.

    رئیس اتحادیه الکتریک شهرستان رشت به حجم فراوان شکایت مردم از واحدهای صنفی در اتحادیه و شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت : خوشبختانه 98 درصد شکایت ها در اتحادیه با استفاده از مشاوران حقوقی اتحادیه و اتاق اصناف حل و فصل می گردد.

    شریف رضایی بحث قیمت گذاری بر روی کالاها و خدمات را از دیگر معضلات اتحادیه دانست و خاطرنشان ساخت : وقتی ثبات اقتصادی وجود ندارد امکان قیمت گذاری میسر نیست و آنقدر کار سخت می شود که نمی توانیم با اعلام یک نرخ مشخص در بازار به تعادل برسیم .

    رئیس اتحادیه الکتریک شهرستان رشت در بخش دیگری از این گفتگو از بکارگیری تعمیرکاران سیار بدون شناسنامه و پروانه کسب انتقاد کرد و گفت : افرادی که بصورت سیار و با وانت در شهر می چرخند و بدون پرداخت هیچگونه عوارض شغلی و مالیات برای تعمیر و سیم کشی به مکانهای مختلف می روند، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای مردم و بی احترامی به شئونات شغلی شهر به اعضاء اتحادیه و کاسبان شناسنامه دار  آسیب می زنند .

    وی افزود : سازمان امور مالیاتی و اماکن در جهت حفظ اعتبار واحدهای پروانه دار که به طور مرتب عوارض و مالیات خود را می پردازند، می‌بایست این مشکل را حل نمایند.

    شریف رضایی بحث کالای قاچاق را از دیگر مشکلات واحدهای صنفی اتحادیه الکتریک عنوان و توصیه کرد : واحدهای صنفی برای دور بودن از دردسرهای کالای قاچاق بهتر است از تولیدات داخل استفاده کنند.

    وی افزود : کالاها از تهران به استان می آیند و هیچ واحد صنفی در گیلان واردکننده کالاها نیستند بنابراین چاره کار برخورد با واحدهای صنفی در شهرستان ها نیست بلکه باید این معضل بصورت ریشه ای حل شود.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی