• ۱۴۰۳-۰۵-۰۶
  • واکنش رییس اتاق اصناف مرکز گیلان به وضعیت بازار طلا

    واکنش رییس اتاق اصناف مرکز گیلان به وضعیت بازار طلا

    علیرضا تهیدست رییس اتاق اصناف مرکز گیلان معتقد است که اجرای دستورالعمل تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اصلاحات و الحاقات بعدی آن مبنی بر ثبت داراییهای شخصی در سامانه جامع تجارت، تبدیل به یک تراژدی در بازار طلا شده است.
    علیرضا تهیدست افزود: نظر اتاق اصناف و بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، توقف اجرای دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.
    وی ادامه داد: با ایجاد زیرساختهای لازم و اجرای کامل سامانه مودیان، نیازی به راه اندازی سامانه های دیگر نیست.
    وی همچنین از جلسه مشترک میان اعضای صنف طلا و جواهر کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: در این جلسه طلافروشان موافقت کردند، اطلاعات خرید، فروش و حمل را در سامانه ثبت کنند.
    وی افزود: در این مرحله یک دوره ۶ ماهه برای ثبت اطلاعات تعیین شده است. اگر ۵۱ درصد از اعضای صنف نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدامات لازم را انجام دهند، از ثبت موجودی طلای خود معاف میشوند.
    تهیدست در ادامه گفت: بررسی دغدغههای صنف طلا و جواهر جزو دستورات رئیس جمهوری است و قرار شده به صورت کارشناسی و قانونی موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
    وی با اشاره به جلسات متعددی که با کارشناسان برگزار شد، بر ضرورت تعامل نهادهای تصمیم گیرنده در موضوع طلا تاکید کرد و نقش سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی برای ایفای نقش هماهنگکننده میان دولت و بخش خصوصی را بسیار تعیین کننده عنوان کرد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی