• ۱۴۰۳-۰۲-۰۴
  • وفور میوه و تره بار از گرانی آن جلوگیری می کند

    وفور میوه و تره بار از گرانی آن جلوگیری می کند

     

    وفور میوه و تره بار از گرانی آن جلوگیری می کند

    صادرات و هزینه های حمل و نقل از عوامل عمده گرانی میوه است.

    ابراهیم حسنی رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل در کشور گفت : در حال حاضر قیمت حمل بسیار بالا رفته و روی گرانی محصولات کشاورزی به ویژه محصولاتی که از استان های جنوبی به گیلان می آیند تأثیر بسزایی دارد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، حسنی ، صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همجوار را از دیگر عوامل تأثیرگذار بر افزایش قیمت میوه و تره بار برشمرد و گفت : تولیدکنندگان ، صادرات را بر عرضه داخلی محصول ترجیح می دهند.

    رئییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت با اشاره به جلسات متعدد با سازمان های ذیربط و همچنین با قدردانی از حضور فعال استانداری، سازمان صمت و تعزیرات جکومتی استان گیلان در جهت ساماندهی و رفع نیاز استان به گوجه فرنگی که در هفته گذشته به خاطر مشکلات کامیونداران با کاهش عرضه مواجه بود، تصریح کرد : پیگیری اتحادیه و هیأت امنا میادین میوه و تره بار و حمایت سازمان تعزیرات حکومتی و با رفع موانع، گوجه فرنگی به میزان لازم وارد شده و کمبود این محصول که از

     

    عوامل عمده گرانی آن بود رفع گردید .

    وی قیمت گوجه فرنگی در میادین شهرستان رشت را در حال حاضر 10 تا 15 هزار تومان و براساس کیفیت آن ذکر کرد و گفت : بحث میوه و تره بار پیچیدگی های خاص خود را داشته که باید در نظارت ها و قیمت گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

    حسنی افزود : نوع کالا ، شهر تولید و فصل تولید هر کدام برکیفیت محصول تأثیر می گذارد . به طور مثال کیفیت سیب مراغه با سیب ارومیه متفاوت است و هزینه حمل آنها نیز متفاوت می باشد. بنابراین نمی توان انتظار داشت هر دو محصول به یک قیمت فروخته شود.

    وی همچنین از ورود میوه های هسته دار چون گوجه سبز و توت فرنگی به میزان کافی به شهرستان رشت خبر داد و گفت : طی هفته آینده زردآلو نیز به میزان کافی به بازار عرضه خواهد شد.

    رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت در پایان تأکید کرد : اگر نیاز شهر و استان درخصوص هر محصولی برآورد شود و محصول به وفور در بازار وجود داشته باشد، قیمت نیز ساماندهی و کنترل خواهد شد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی