• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید!

    چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید!

    اسماعیل عیسی زاده رئیس اتحادیه صنف آبمیوه و بستنی شهرستان رشت را که در این روزها میبینی بسیار دلگیر است. او نگاه به واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی و کافه ها را سنتی می‌داند .

     

    عیسی زاده می گوید : پنجاه سال پیش ، آبمیوه و بستنی در لیوان شیشه ای سرو می شد و متأسفانه بسیاری از تصمیم گیران هنوز با همین نگاه ، این صنف را می بینند و هیچ تلاشی هم بر تغییر نگرش در آنان احساس نمی شود .

    وی می گوید : چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید . ستاد مقابله با کرونا هم باید از این نگاه سنتی عبور کند.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، اسماعیل عیسی زاده رئیس اتحادیه صنف آبمیوه و بستنی شهرستان رشت با اشاره به ۲۵۰  واحدصنفی دارای پروانه این رسته شغلی، به تعطیلی کرونایی آنها اشاره کرد و گفت : تنها پنجاه  پرسنل یک کافه در رشت در این ایام بیکار شده اند و ادامه این روند می تواند موجب بیکاری صدها نفر دیگر شود.

    وی با تأکید بر اینکه آب میوه و سبزیجات ، یک محصول دارویی و ویتامینه است، گفت : نمی شود که یک نیاز ضروری مردم را از چرخه فعالیت خارج کرد .

    عیسی زاده به کارت های بهداشتی کارفرمایان و کارگران واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی اشاره کرد و گفت : هر ۶ ماه کارت های بهداشتی بر اساس آزمایشات مختلف در این صنف توسط مرکز بهداشت صادر می شود که این در بسیاری از مشاغل دیگر وجود ندارد. بنابراین رعایت موازین بهداشتی در صنف آبمیوه و بستنی سخت گیرانه است و باید ستاد کرونا این مساله را مدنظر قرار دهد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی