• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • کاهش محسوس تقاضا در بازار لوازم خانگی

    کاهش محسوس تقاضا در بازار لوازم خانگی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور معتقد است گرانی لوازم خانگی بعد از تولید و در بازار اتفاق می افتد اما رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت می گوید : اصناف و فروشندگان لوازم خانگی کاملاً قابل کنترل و بازرسی هستند و گرانی ها و افزایش قیمت ها در حد فاصل بین تولید و بازار اتفاق می افتد .

     

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، بابک کاووسی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت با اذعان بر اینکه اثرات کاهش یا افزایش نرخ ارز و شرایط سیاسی جهان بر اقتصاد ایران قابل مشاهده است تأکید کرد : با توجه به کاهش قیمت دلار در هفته های اخیر متأسفانه با عدم کاهش قیمت ها در بازار لوازم خانگی مواجه بودیم اما فروشندگان با برپایی شرایط ویژه یا انجام تخفیفات مناسب برای خریداران تلاش کردند تا حدودی وضعیت مناسب تری برای مردم فراهم نمایند.

    کاووسی تأکید کرد : رکودی که در بازار لوازم خانگی به علت افزایش قیمت ها ایجاد شده و نیز توقعات خریداران، مطمئناً باعث خواهد شد که تولیدکنندگان برای حفظ بقاء تدابیری بیندیشند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت بیش از 85 درصد محصولات لوازم خانگی موجود در بازار را داخلی و یا مونتاژ داخلی برشمرد و تصریح کرد : محصولات خارجی تقریباً از بازار حذف شده اند و تولید داخلی، بازار را پوشش می دهد اما نمی توان به قاطعیت گفت که کالای داخلی به طور کامل خواهد توانست بازار را تامین نماید چرا که در شرایط فعلی، تقاضای خرید لوازم خانگی از سوی خریداران به شدت کاهش یافته است .

    وی افزایش شدید قیمت لوازم خانگی و کاهش ازدواج به دلیل شرایط کرونایی کشور را ، از عمده دلایل کاهش تقاضا در بازار لوازم خانگی دانست و بیان داشت : کاهش تقاضا باعث شده کمبود کالا در بازار احساس نشود .

    کاووسی در خاتمه صحبت های خود گفت : واحدهای صنفی فروش لوازم خانگی از صنوف کم تردد هستند و با توجه به اینکه نیاز مردم به لوازم و کالاهای برودتی و حرارتی در تمام فصول سال احساس می شود ، بهتر است در ستاد کرونا  تدابیری اندیشیده شود تا این رسته شغلی در صورت ایجاد شرایط قرمر کرونایی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی