• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • استاندار گیلان: دستگاه‌های نظارتی در تنظیم بازار روزنه‌های سوءاستفاده را محکم ببندند

    استاندار گیلان: دستگاه‌های نظارتی در تنظیم بازار روزنه‌های سوءاستفاده را محکم ببندند

    استاندار گیلان ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و دستگاه‌های نظارتی در خصوص تنظیم بازار و اقدام مشترک، تاکید کرد: انتظار ما بهره‌گیری از شیوه‌های درست و سختگیرانه در تنظیم بازار است، باید با ایجاد حلقه‌های متصل بین تولید، توزیع و فروش روزنه‌های سوءاستفاده و فساد را محکم ببندید.

     اسدالله عباسی  در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری، اظهار کرد: چرا مرغ در ویترین مغازه‌ها هست اما قیمت آن نوسان دارد در گفت‌وگو با برخی از تولیدکنندگان موانع را بررسی کردیم باید سهمیه به اندازه نیاز شهرستان در اختیار قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها نظارت خوبی در این زمینه انجام می‌شود، افزود: از امروز به مسولان ذیربط اعلام می‌کنم با متخلفان برخورد جدی و شدید داشته باشند و فرمانداران یکی از معاونان خود را موظف به همکاری با جهادکشاورزی و صمت کنند تا تمام محموله‌های مرغ را بررسی و گزارش روزانه به استانداری ارسال شود.

    استاندار گیلان تصریح کرد: مرغ باید به اندازه نیاز مردم توزیع شود و قیمت‌ها نیز براساس قیمت‌های توافقی مورد کنترل قرار گیرد اگر در هرکدام از این زنجیره‌ها تخلفی صورت گرفت سریعا با آنها برخورد لازم انجام شود.

    وی با بیان اینکه گیلان استان تولیدکننده مرغ است لذا باید محصولی که در این استان تولید می‌شود به تناسب سایر استان‌ها قیمت پایین‌تری داشته باشد، گفت: برخی از فرمانداران در برخورد با متخلفان در این حوزه جدی هستند اما اگر با سفره مردم بازی و کوتاهی شود از سوی مسئولان با هیچ کس تعارفی نخواهم کرد و حتی تا عزل فرماندار و مدیر شهرستانی اقدام خواهم کرد.

    عباسی از فرمانداران شهرستان‌ها خواست مرغ فروشی‌ها را به طور محسوس و نامحسوس مورد نظارت قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد لازم را انجام دهند.

    وی تصریح کرد: نباید مرغ‌فروشی به خود اجازه دهد که تعیین تکلیف کند توزیع کنندگان مرغ را مورد پایش و بررسی قرار دهید که چرا مرغ را به‌صورت عادلانه توزیع نکرده‌اند، در خروجی استان نیز نیروی انتظامی با کسانی که مرغ را به صورت قاچاق سایر استان‌ها ارسال می‌کنند برخورد کنید.

    استاندار گیلان اظهار کرد: دامپزشکی در صدور مجوز خروج مرغ و طیور به خارج از استان دقت لازم را داشته باشد و کاملا شفاف و روشن عمل کند، تعزیرات نیز با همه حلقه‌ها از تولید، کشتارگاه و عاملان فروش و بازرسان صمت، اصناف و بسیج اصناف هم با هماهنگی از امروز وارد عمل شوند و با متخلفانی که نرخ توافقی را رعایت نمی‌کنند با اشد مجازات برخورد کنند.

    وی اظهار کرد: در خصوص مرغ منجمد واردات مرغ گرم از قزاقستان در حال انجام است و به‌زودی این محصول تامین می‌شود، پشتیبانی امور دام پیگیر سهم گیلان باشد گرچه ما تولیدکننده و صادرکننده مرغ هستیم اما سهمیه گیلان باید لحاظ شود، در خصوص شلتوک برنج هم تا فردا نرخ را مشخص و اعلام کنید، این نرخ نباید تجویزی و یک طرفه باشد به توافقی دست یابید و این نرخ را اعلام کنید.

    عباسی خاطر نشان کرد: فرمانداران کمیت و کیفیت و میزان سهمیه آرد را به اندازه نیاز نانوایی بررسی کنند و سهم نانوایی متخلف بدون برگشت به مرکز استان به نانوایی دیگری بدهند، کیفیت نان نیز مورد بررسی قرار گیرد و نیاز شهرستان اعلام شود، آرد به اندازه کافی در استان موجود است در اختیار نانوایی قرار دهید.

    وی تاکید کرد: در خصوص برنج، آرد نان، گوشت و خروج دام‌های سبک و سنگین به سایر استان‌ها محدودیت به خرج دهید ابتدا باید نیاز استان تامین شود، در استان آرامش خوبی در تولیدات وجود دارد و اگر جایی کسی بخواهد حاشیه ایجاد کند با عملکرد خود اجازه حاشیه‌سازی را ندهید./ایرنا

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی