• ۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • بررسی راه‌های حمایت از زندانیان در بستر فرصت‌های اشتغال زایی

    بررسی راه‌های حمایت از زندانیان در بستر فرصت‌های اشتغال زایی

    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با همراهی تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان رشت از مراحل مختلف برگزاری مسابقات مهارت آموزی زندانیان زندانهای استان گیلان بازدید کرد.

    در جریان این دیدار که محمود ترابی مدیر زندان مرکزی رشت و قاسم باقری مسئول اشتغال اداره کل زندان‌های گیلان نیز حضور داشتند، تهیدست با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از عوامل موثر بر افزایش امنیت و کاهش جرم است ، گفت از این رو ایجاد اشتغال برای زندانیان و فراهم نمودن بازار فروش برای محصولات تولیدی آنان، یکی از راه‌های حفظ و تقویت امنیت اجتماعی و اقتصادی است و از سوی دیگر باعث تقویت مالی و معیشتی زندانیان و خانواده آنها خواهد شد.

    تهیدست ظرفیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری برای زندانیان را بسیار زیاد دانست و گفت: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی با حضور پررنگ در این زمینه می‌تواننند نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای زندانیان و حفظ و تقویت امنیت جامعه ایفا نمایند.

    در ادامه این جلسه مقرر گردید که کارگروهی متشکل از واحدهای مختلف اداره کل زندان‌های استان گیلان و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان رشت  برای افزایش سرمایه گذاری در جهت اشتغال زایی زندانیان تشکیل گردد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی