• ۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • قاچاق محسوب کردن کالای ایرانی منطقی نیست

    قاچاق محسوب کردن کالای ایرانی منطقی نیست

    هرچند معیوب بودن یا بی کیفیت بودن کالای ایرانی امکانپذیر است اما قاچاق محسوب کردن کالای ایرانی منطقی نیست

    رضا پارسای عبدی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان رشت با بیان اینکه بسیاری از لوازم یدکی فروش ها در حال بستن مغازه ها هستند گفت : گرانی کالا، عدم ورود قطعات اصلی خودرو و اصل نبودن و بی کیفیتی بسیاری از قطعات موجود بازار باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری از اعضاء این صنف شده است.

    وی فروش قطعات لوازم یدکی خودرو را یک شغل تخصصی عنوان و تصریح کرد: مردم برای خرید لوازم یدکی خودرو بهتر است به افراد و واحدهای صنفی شناخته شده و متخصص مراجعه نمایند.

    پارسای عبدی ادامه داد: فروش اینترنتی قطعات خودرو توسط واحدهایی که پروانه کسب از اتحادیه دارند قانونی است اما خرید لوازم یدکی بهتر است حضوری انجام شود.

    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان رشت درخصوص مشکلات و علل شناسه دار نشدن لوازم یدکی گفت : این کدها می بایست توسط تولیدکننده انجام شود اما متأسفانه شرکت های تولیدی کد

     

    شناسه کالا را وارد نمی کنند و ارگان های ذیربط از کسبه انتظار دارند که چنین کاری را انجام دهند درحالیکه بسیاری از فروشندگان از دانش و بضاعت کافی برای این کار بهره مند نبوده و درنهایت این اجناس به عنوان کالای قاچاق شناخته می شود.

    وی تأکید کرد: بسیاری از واردکنندگان و تولیدکنندگان، قطعات خود را در سامانه ثبت نمی کنند و بیشترین ضرر آن متوجه واحدهای صنفی می شود.

    پارسای عبدی در بخش دیگری از این گفتگو، فروش لوازم یدکی توسط تعمیرکاران را از دیگر معضلات این صنف عنوان کرده و گفت : فشار بیش از اندازه به فروشندگان لوازم یدکی درخصوص کالای قاچاق یکی از عوامل عمده فروش قطعات در تعمیرگاه ها بصورت غیرقانونی است که امیدواریم با همکاری اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل، این مشکل را حل نماییم.

    وی همچنین گفت: عدم اجازه برای ورود قطعات اصلی خودرو موجب گرایش مردم به خرید لوازم یدکی استوک وارداتی شده که این امر آثار منفی و زیانبار زیادی در پی خواهد داشت.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی