• ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • قیمت واقعی نان فراتر از نرخهای اعلامی است

    قیمت واقعی نان فراتر از نرخهای اعلامی است

    قیمت واقعی نان فراتر از نرخ‌های اعلامی است

    طی سه سال اخیر قیمت مواد اولیه تولید نان به جز آرد بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته، بنابراین قیمت واقعی نان بسیار فراتر از نرخ‌های اعلامی است.

    حسین مقراضی رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم شهرستان رشت با اشاره به جلساتی که در خصوص آزادسازی آرد یارانه ای نوع ۲ مختص واحدهای زیر مجموعه اتحادیه فوق برگزار شد، گفت: در این جلسات تصمیماتی اتخاذ گردید که به جهت اجرایی شدن آنها در قدم اول، ۲۰ درصد سهمیه آرد نوع ۲ تولید‌کنندگان نان حجیم کسر شد.

    وی افزود: همچنین مقرر شد قیمت نان حجیم با ارائه آنالیزی از سوی اتحادیه، مورد بررسی و تصمیم‌گیری مسولان قرار گیرد که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته و این مساله موجب زیان وارده به واحدهای صنفی شده است.

    مقراضی ادامه داد: از کارگروه آرد و نان استان تقاضا داریم با دقت و حسن نظر بیشتری به آنالیز ارائه شده توسط اتحادیه توجه کرده و با تبعیت از شعار مقام معظم رهبری در سال جاری که جهش تولید و رفع موانع برای تولید کنندگان بود، در قیمت‌گذاری شرایط تولید کننده و مصرف کننده را در کنار هم مورد بررسی قرار دهند.

    رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم شهرستان رشت در خصوص کم فروشی و توزیع آرد خارج از شبکه هم گفت: می‌توان با قیمت گذاری مناسب جلوی چنین تخلفاتی را گرفت.

    مقراضی تاکید کرد: قیمت گذاری مناسب و کیفیت برتر نان، حق تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

    رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم شهرستان رشت در ادامه از متولیان امر درخواست کرد که با حذف آرد یارانه‌ای نوع۲،  قیمت‌گذاری را بر عهده واحد صنفی گذاشته تا کیفیت نان و عرضه و  تقاضا، نقش اصلی را در قیمت نان تعیین کنند.

    وی خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود صنف تولیدکنندگان نان به نابودی و تعطیلی کشیده خواهد شد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی