• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • کوچکی نژاد: حق نداریم برای معتمدین بازار، محدودیت ایجاد کنیم

    کوچکی نژاد: حق نداریم برای معتمدین بازار، محدودیت ایجاد کنیم

     

    واحدهای صنفی از بدو انقلاب تاکنون در بزنگاه های مختلف  با حضور پررنگ خود در کنار انقلاب بودند.

    جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات قانون نظام صنفی در صحن علنی مجلس گفت: نمی توانیم به راحتی از کنار افرادی همانند شهید لاجوردی ها، امانی ها و عسگر اولادی ها بگذریم به این بهانه که دو دوره متوالی معتمد بازار بودند.

    وی افزود: مردم در یک پروسه زمانی طولانی به یک نفر از لحاظ پاکدستی، امانت داری و اخلاق اعتماد می کنند و قانون باید به این اعتماد ارزش بگذارد.

    نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: آیا جرم است که یک نفر در بازار رشت یا تهران یا شیراز و یا هر شهر دیگری، معتمد بازار شود و مردم او را انتخاب کنند؟ یعنی باید در بازار برای شهید لاجوردی محدودیت قائل شویم؟

    وی گفت: معتمدین بازار در محک انتخابات می توانند رأی بیاورند و قانون نباید برای آنان منع بگذارد و امین مردم را تغییر دهد.

    کوچکی نژاد تصریح کرد: قانون امکانات نظارتی فراوانی دارد و می باست به جای وضع قوانین درجهت منع و بستن، قوانین نظارتی را تقویت کند و با کمک دستگاه های نظارتی عملکرد آنان را مورد بررسی قرار دهد.

    وی ابراز امیدواری کرد تا در هفته آینده با تصویب مواد مختلف اصلاح قانون نظام صنفی، نگرانی اتحادیه ها و معتمدین بازار رفع شود

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی