• ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • نشست هماهنگی تشکیل میز خدمت دریافت شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی

    نشست هماهنگی تشکیل میز خدمت دریافت شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی

    نشست هماهنگی تشکیل میز خدمت دریافت شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی، صبح امروز در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان به ریاست علیرضا نوروزی مدیرکل سازمان یادشده و با حضور علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان برگزار گردید.

    در این جلسه که نمایندگان اتحادیه های صنفی خواربار، املاک، آبمیوه و بستنی، رستوران ها، فضای خدمات سایبری، آزایشگران زنانه، تعمیرکاران اتومبیل، مبلمان و صنایع چوبی، تجهیزات پزشکی، نانوایان و خزاری و تریکو نیز حضور داشتند، نوروزی مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی گیلان تأکید کرد: از ابتدای سال 1403 ارائه خدمات دولتی به کسبه منوط به داشتن مجوز الکترونیکی خواهد بود.

    وی افزود: براساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه کسبه باید تا پایان سال جاری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) را دریافت کنند زیرا از ابتدای سال آینده، کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

    نوروزی گفت: بنابراین از سال 1403 برای تمام واحدهای خدمات رسان چیزی به نام مجوز کاغذی وجود نخواهد داشت.

    وی در پایان خواستار تشریک مساعی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برای سرعت بخشیدن  به فرایند تبدیل مجوزهای قدیمی  و کاغذی به شناسه یکتا شد.

    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1402 سامانه ملی مجوزها آغاز بکار کرد، گفت: اتاق اصناف یکی از بهترین دستگاه ها در اجرای این طرح بود.

    وی با انتقاد از حذف نظارت پیشینی در سامانه ملی مجوزها و محدود شدن سطح دسترسی اتحادیه ها و اتاق اصناف، خواستار رفع اشکالات عدیده در سامانه فوق شد.

    تهیدست سپس به طرح دریافت شناسه یکتا اشاره و تصریح کرد: تمام دستگاه های خدمات رسان دولتی ملزم شدند که از ابتدای سال 1403، خدمات و خریدهای خود را صرفا از دارندگان کارت شناسه یکتا انجام دهند بنابراین واحدهای صنفی که کارت شناسه یکتا را دریافت نکنند از این امکان بی بهره خواهند شد.

    وی به همگرایی کسبه و واحدهای صنفی با دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: همیشه اصناف در کنار دولت و دستگاه های اجرایی بودند اما تاکنون این همگرایی ها بازخورد خوبی نداشته است.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی