• ۱۴۰۳-۰۲-۱۱
  • تأکید بر نصب دوربین‌های مداربسته در واحدهای صنفی

    تأکید بر نصب دوربین‌های مداربسته در واحدهای صنفی

    به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلسه مشترک اتاق اصناف مرکز گیلان و نمایندگان پلیس‌های آگاهی، اماکن و پیشگیری از جرائم فرماندهی انتظامی گیلان به ریاست جلال‌الدین محمدشکریه رئیس اتاق اصناف مرکز در محل اتاق اصناف مرکز در خصوص نحوه نصب دوربین‌های مداربسته در واحدهای صنفی برگزار شد.

    پلیس از نصب دوربین‌های بی‌کیفیت جلوگیری کند

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به تعامل پلیس و اصناف اظهار کرد: ارتباط نزدیک و تعامل پلیس و اصناف در دوره اخیر در تاریخ اصناف بی‌سابقه بوده است.

    جلال‌الدین محمدشکریه همکاری تنگاتنگ پلیس و اصناف را به سود جامعه دانست و گفت: اصناف از تمامی ظرفیت خود به نفع پلیس در جهت کاهش جرائم استفاده کرده و بر این باور است پلیس با استفاده از امکانات و ظرفیت واحدهای صنفی امنیت را برقرار می‌کند.

    وی با اشاره به نصب دوربین‌های مداربسته در واحدهای صنفی افزود: باید از قوانین و دستورالعمل‌هایی که به نفع مردم و در جهت تأمین امنیت آنان ایجاد می‌شود حمایت کرد.

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اذعان به کیفیت پایین برخی از دوربین‌های مداربسته تصریح کرد: دوربین‌های مداربسته تقلبی و بی‌کیفیت امنیت واحدهای صنفی را به خطر می‌اندازد و پلیس نیاز است با هشدارها و آموزش‌های لازم از فروش و نصب آن‌ها جلوگیری به عمل آورد.

    چارچوب مدون در نحوه نصب دوربین‌های مداربسته

    نماینده فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به نقش بسزای دوربین‌های مداربسته در امنیت واحدهای صنفی اظهار کرد: در جهت ایجاد امنیت برای واحدهای صنفی باید سیستم‌های پایش بهینه‌سازی شود.

    سرهنگ حسین پور با بیان اینکه پلیس در خدمت امنیت و آسایش جامعه است گفت: دوربین مداربسته هر واحد صنفی باید توان هم‌پوشانی سایر کسبه را داشته باشد، با کمک اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و اداره اماکن در جهت نحوه نصب دوربین‌های مداربسته باید ضوابط و چارچوبی مدون تعیین شود.

    پیشگیری از جرم مهم‌ترین هدف پلیس است

    نماینده پلیس پیشگیری با اشاره اینکه پیشگیری از جرم یکی از اهداف مهم پلیس است اظهار کرد: دوربین‌های مداربسته علاوه بر اینکه برای کشف جرم مهم هستند می‌تواند به پیشگیری از جرائم نیز منجر شود.

    سرهنگ تقی‌زاده از مهاجرت‌ گسترده به استان گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با گسترش ابزارها و امکانات بتوانیم از وقوع جرائم خشن در استان پیشگیری کنیم، با همکاری‌ تنگاتنگ بین اصناف و پلیس می‌توانیم جرائم را به میزان چشمگیری کاهش دهیم.

    دوربین‌های بی‌کیفیت یکی از معضلات اصناف است

    نماینده اداره آگاهی نیز این جلسه با اشاره به نقش پلیس در ایجاد امنیت اقتصادی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امنیت اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم، مسئله نصب دوربین‌های مداربسته را باید جدی بگیریم.

    سرهنگ قلی‌زاده نصب دوربین‌های بی‌کیفیت و تقلبی را از معضلات اصناف برشمرد و گفت: دوربین‌ها باید به پلیس در کشف جرائم کمک کند ولی متأسفانه کیفیت تعدادی از دوربین‌ها به نحوی است که مشکلی را حل نکرده و اصناف و بازاریان در جهت حفظ امنیت سرمایه خود از نصب دوربین‌های بی‌کیفیت خودداری نمایند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی