• ۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • فعالیت ۸۰۰ آرایشگاه مردانه مجاز در رشت

    فعالیت ۸۰۰ آرایشگاه مردانه مجاز در رشت

    رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه شهرستان رشت گفت: آرایشگاه های رشت با توجه به نرخ بالای تورم که باعث افزایش شدید نرخ های اجاره محل کسب شده، آسیب جدی دیده اند.
    تقی پورمحمدعلی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه شهرستان رشت افزود: هم اکنون فعالیت در این حرفه بسیار سخت شده است و متقاضیان فعالیت در رشت بعد از گذراندن دوره های آموزشی، آرایشگاهی دایر می کنند که با توجه به هزینه های بالا و دستمزد پایین، برای آنها مقرون به صرفه نیست.
    پورمحمدعلی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد اعضاء این اتحادیه از داشتن بیمه محروم بوده که یکی از دلایل آن نیز نرخ بالای هزینه بیمه و نرخ پایین دستمزدها است.
    وی همچنین حذف فاصله واحدهای صنفی و عدم توجه به ضوابط متراژ مغازه را از معضلات اعضای این اتحادیه عنوان کرد و گفت: درقانون نظام صنفی، لزوم رعایت فاصله صنفی برای بازگشایی آرایشگاه برداشته شده و در نتیجه همکاران ما در فاصله نزدیک به هم کار می کنند و این موضوع، باعث عدم ثبات اشتغال های موجود می شود.
    پورمحمدعلی، عدم تطابق تورم موجود با نرخنامه های مصوب را از دیگر معضلات این شغل عنوان کرد و افزود: هرساله از طرف اتحادیه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نرخ اعمال می شود که تفاوت آن با تورم واقعی در جامعه بسیار زیاد است.
    رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه شهرستان رشت گفت: بیش از ۸۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان رشت به فعالیت مشغول هستند که با سابقه ترین آنها آقای حسن محمودی پاک متولد ۱۳۱۴، حسن دولتی متولد ۱۳۲۵ ، آقای نظام پسند متولد ۱۳۲۷ و آقای محمدصادق نوروزی متولد ۱۳۲۷ می باشند.
    وی همچنین گفت: بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بدون پروانه نیز در شهرستان رشت به فعالیت مشغول هستند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی